vem bestämmer över våra känslor

Funderar på att börja spela bingolotto, för att prova på om turen kanske ger sig till synes? Eller för tidsfördriv. Det är så sjukt, känslan av att inte behöva plugga och hur otroligt mkt mer fritid man får. Nu för tiden blir jag rastlös av att så många av mina "måsten" är borta.
Gårdagen var härlig, massa tjejer intrycka runt ett bord med massa vin, olika ostar, kex, frukt, chips - you name it.
Sen blev det även lite lokal för en del av oss, somliga gick hem tidigare (jag) andra körde på hela natten (andrea).
Vaknade upp och mådde riktigt bra så gjorde av med en hel del energi på träning idag. Kändes skönt att springa av sig tankar, funderingar och energi.

Och jag blev, eller är snarare sagt jävligt förundrad över hur människor kan switcha om helt. Hur man inte kan respektera en annans känslor. Det gör mig nästan..förvånad på ngt skumt sätt. Man rår inte för hur man känner, man kan försöka tänka annorlunda tankar och ändra på sådana vanor och rutiner. Men dina känslor, dom hör ju inte till ditt förnuft jämt och ständigt. Hur många gånger har man inte önskat att hjärna och hjärta skall jobba tillsammans mot samma mål och känna samma sak?
En hel del va.
För så här är det,  hjärtat känner och hjärnan tänker.

Egentligen finns det så himla många ord som jag vill ha ut här, men jag har svårt att få ner dem. Men kort sagt, jag förtjänar så otroligt mycket mer, både från de ena och de andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0