klåda

Jag har börjat använda hydrokortisonsalva för mina utslag på magen, trots att de inte är någon som helst klåda eller irritation, det är bara röda fläckar. Och jag som är sjuksköterska har funderat och funderat på detta. Men de nada, jag har ingen aning om var de kommer ifrån. Inbillar mig nu att prickarna börjar se mindre ut efter 1 dag, hoppas de inte bara är mina hjärnspöken som hittar på det!

Något som o andra sidan faktiskt ger mig klåda, som psykisk, känslomässig klåda är ordet vänskap (inte överlag utan för vissa vänskaper). Satt och rensade lite igår och slogs av en sån jävla aggression. Hur kan människor stå ut med sig själv, hur kan de se sig själva i spegeln med ett samvete?
Jag: "jag känner mig utanför och inte direkt med"
Svar: "Jag förstår inte vad det kommer ifrån. Tycker att allt har blivit jävligt uppförstorat"
Hur kan någon, som säger sig vara en vän ignorera den vännens känslor som ngt förlöjligat? Att vara vänner handlar ju just om det, jag kanske inte kan förstå hur någon kan uppfatta det på ett visst sätt men jag kan respektera det och förstå att han/hon känner så. Inte förlöljliga den personen känslor till noll och sen be om förklaringar eller tycka sig ha rätt att vara upprörd när man sårat en annan person.
Nej, jag är en än gång förvånad och framförallt över den här vänskapen som jag trodde var äkta och rätt fast.
Så som du har behandlat mig, skulle jag aldrig ha behandlat dig eller någon som jag kallar en riktigt vän.

Och nu är det dags att gå hem till en riktigt vän som har magsmärtor och ge henne lite stöd. En kram, ett samtal och ett öra, alt. båda två öronen. Sen blir det packning för om två dagar så bär det av! Behöver verkligen en semester bortom Sveriges gränser.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0