doft av sommarregn

Sprang precis ned på stan för att hinna med ngr snabba ärenden innan jobbet kallar tillbaka.
Kollade ut genom porten och såg regn till min besvikelse - men ack så fel jag kunde ha. Sket i att jag jämt ska ha paraply och gick ut, slogs av den underbara doften av sommar - det luktade sommarregn, sommardugg.
Det är verkligen påväg, kunde egentlingen inte bli mer glad för det.
Hur underbart är det inte?
Hämtade även ut mitt paket igår med bikini och sovkläder, jag hoppade runt här som ngt från en annan planet och Frida tittade lite halvkonstigt på mig. "Kan du inte springa ut i trappan i det där också".
Jag hade i princip kunnat göra det, snacka om sommarfeelings! Och det bästa? Nu när bikinin kom så vet jag exakt vad det är jag ska fixa till innan den ska användas på riktigt.
Det hann docks ej med idag, får ta en löprunda efter jobbet imorgon hade jag tänkt, förbränna lite godis och fettceller-nu jävlar!
Hittade en grymt snygg ring idag mitt i mina ärenden. Den får stanna hemma för som sjuksköterska har man ej ringar på fingrarna under jobbtid.
Den passade bara bäst på det fingret.
För övrigt - kunde det bli bättre?
Kuggfråga..kuggfrågor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0