"Men min mutta mår jävligt bra!"



Gårdagens citat av en klasskompis. Hur man kör spelet och hur man inte lämnar ut för mycket av sig själv
"Jag är rädd för att få känslor...och det kanske jag har...ÄH! Va fan, min mutta mår i alla fall jävligt bra och det är huvudsaken". Tyckte det var klockrent och kände att det är fan värt en rubrik! Man ska vara ego. Själv sitter jag och läser om en annan ism, nämligen utilitarismen. Förstår inte riktigt hur många olika filosofer det finns och hur otroligt enormt mycket tid de måste haft/ha när de kommer på olika existensiella värden som jag är tvungen att printa in i min lilla skalle.


Och som de ovannämda beskriver så är alltså skolan igång igen, precis som det skall vara, bara att denna gången är det för den sista terminen. Känns jävligt skumt, och samtidigt jävligt roligt.

Och med hösten kommer en hel del annorlunda grejer, kläder, skor och diverse annat. Idag ska jag inte vara en fegis och ikväll ska jag och Mami iväg på en rolig utflykt och förhoppningsvis möta några från vårat förflutna - sug på den karamellen du!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0