We'll have drinks and talk about things and any excuse to stay awake with you



"Jag har sett tre filmer på tre dagar"

Sen slog det mig, de va fanimej fyra filmer på fyra dagar och ingen - ja förutom en då, va dålig.
Torsdagkväll tog vi oss upp till Heron för att se nya Beckfilmen - de va tamejfan den äckligaste och bästa Beck filmen jag sett NÅGONSIN. Fy fan va rädd jag va, att jag sedan inte kunde kolla i backspegeln påväg hem är en annan femma.

Fredagkväll - The Crazy (el. liknande?) med J. Skit skum film, as dålig egentligen men äcklig, dvs läskig, dvs. bra, har en skum förkärlek till att bli skrämd?

Lördagkväll "Slumdogmillionaire" hos Matilda med tidigare nämd, amanda och sara. Grymt bra film, jag va rädd, jag grät (nästan) och jag skrattade.

Söndag dag (lagom efter jobbet) - Äntligen såg jag Shutter Island, skit obehaglig och typ tragisk film.
Bortsett från dessa filmer har jag även lyckats jobba hela helgen - hur bra är inte det?
Kanske skulle passa bra som filmrecensent? Fast då lär jag ju behöva utöka mitt vokabulär en aning eller två.

Och som om det inte vore nog så är ju faktiskt inte dagen slut ännu, har tagit igen mig i sängen en stund och nu återstår en dusch och en promenad till consum (stavades det inte med K förr i tiden?).



Det som egentligen stör mig mest med mig själv, vet ni vad det är?
Att jag är förjävla trevlig ibland, ja folk kan kalla mig dryg och kall. Men det borde jag fan vara oftare.
Jag är så inställd på att det man ger får man tillbaka men ibland ska man egentligen bara ge en käftsmäll
utan att lyssna färdigt. Inte bli förvånad och stum, ordlös, utan ta den respekten man förtjänar om någon är trög nog att inte förstå det självmant. Något för mig att lära och växa!

När vi ändå håller på kan vi lika gärna vaxa benen och noppa ögonbrynen. Det jag älskar mest med mig själv?
Att ingen kan som jag spendera bort timmar med att stirra i spegeln, pilla, klämma, fixa håret, noppa bort små strån, måla naglarna för att måla om eller gå runt med ansiktsmasker. Om det var det livet gick ut på skulle jag fan vara bäst på att leva!

Och nu vare gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0