Hey yaa!



Har de senaste dagarna hört outkast låten Hey ya på radio ex. antal gånger. Och varje gång känner jag ett slags tonårsrus som går genom hela kroppen - vill bara dansa!

Tas liksom tillbaka till hösten 2003, Kalle Billstam a.k.a Festfixarn Kalle som hade fester som lyckades spåra och va riktigt lyckade därav!
Den där gången då vi skulle hoppa över den där åkern och någon - typ Ida Haavisto snubblade i lera eller vad det ko-skit? Inga vrickade foten när hon skulle hoppa över en rabatt och jag feströkte första gången? Kalle's syskon (typ sofie's) fiskar dog när någon idiot, typ någon i Ingas klass eller någon hockeykille hällde akvariumet fullt med sprit?

Hur roligt var inte det? Hur mycket levde man inte då? Gjorde dumma saker dagligen men som var så jävla klockrena!
När vi stod och hoppade och skrek till "Roses" eller typ "Like a virgin" eller varför inte Britney Spears med Toxic?
På den tiden när jag va ny, ung, hade precis börjat på västergårdsgymnasiet och gjorde - ja jag vet inte vad? (slog vad) - Va totalt ny.
De va på den tiden som jag fyllde 16 och hade hemmafest, eller när vi åkte till romme och va idioter där, eller när vi skapade en Cheerleader grupp till fotbollslaget och hade dansuppvisningar i västergårdshallen, när det var nya listor varje vecka, när vi åkte till nynäshamn men hamnade i mölnbo för att sen åka hem igen?
Jävlar!

Ja - det var en jävligt underbar tid!
Det enda som är synd (är väl egentligen rätt bra) är att det inte finns så många bilder kvar från den tiden, inte sen den gamla datorn blev skrotad. Men något så när så här iaf.


   

Kanske är det tur att man utvecklas lite ändå? Eller?

Kommentarer
Postat av: Partner in Crime

Hahahha jag föredrar den gamla bilden... NOT!

Ja du jag kommer ihåg när vi lämnade en fimp på bakongen för att se hur lång askan skulle bli! eller när vi tog timtals långa promenader till brunnsäng för att kika utanför någons fönster... hahaha... de va tider det! såg ditt mess nyss.. ringer dig ikväll eller imorgon på tåget! ska iofs. jobba lördag till 4 bara så att du vet. pusssssssssssa

2010-01-21 @ 21:45:23
URL: http://ingagonzalez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0