*



Den senaste veckan har jag fått höra både det ena och det andra från människor i min närhet (vissa närmre andra inte) utan minsta gränsdragning.

Alltså - det finns vissa saker som man absolut inte vill höra (inte ens som syster eller bästa vän).
Exempelvis

* Åderbråck i underlivet - totalt ett stort nej - skulle inte ens vilja höra ngt sådant från min mamma. NEJ.
* Hur mkt man bajsat, hur hårt det var och hur det såg ut - alt. hur skönt det kändes - dubbelnej!
* Hur mkt stånd ditt ex har när han sover bredvid dig, framförallt när det berättas på offentlig plats - tack, men nej tack.
* Hur mkt du sprack när du födde barn - hallå? Spara det där tills efter man själv har fått barn? Okej? De är väl en fair deal?
*Hur mkt svamp du har i underlivet och hur  dina krämer inte fungerar - jag vill verkligen inte veta.

Kan tycka sig vara lite konstigt med tanke på att jag om ett år är färdigexaminerad sjuksköterska, men så här ligger det till-
Jag har inga som helst problem att ta upp, eller lyssna eller ge råd angånede ovanstående om det gäller en Patient. Då det gäller folk i min närhet får de gärna vända sig någon annanstans - det är för fan äckligt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

vadå dubbelnej? det är väl naturlig information? haha!

2010-01-25 @ 00:09:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0