Night and day.



"Nu känner jag mig typ avhyvlad, som det yttersta lagret på osten som ingen vill ha - Alltså jag är dum i huvudet typ"

"Nej det är väl helt naturligt. Vi är tjejer och är lite störda i huvudet, vi vill analysera och känna, vi vill veta och vi vill ha bekräftelse. för vi vill att dom ska veta att dom är lyckligt lottade som får vara med oss - Så är det!"

En pepp kommentar från mig till en vän som kände sig lite lost.
Som sagt. Vi är tjejer.
Ibland tror jag att min mor har lyckats att få den tjejigaste tjejen i världen, ja och då pratar jag inte om min syster. Hon spelar basket - jag glodde på mina naglar och fixade mitt hår när jag spelade basket (japp jag hade en sådan karriär - blev dock kortlivad).

Jag älskade att leka med barbie dockor långt efter att det var "okej" - har dock slängt dom nu, bra va? Jag lekte bröllop, middagar, fester och barn. Jag hade alla olika kläder som man kunde tänka sig. Jag samlade på bokmärken och bytte aldrig bort dom. Hittade faktiskt ett av mina favoritmärken nu innan jag flyttade. Gah va fint det var!


Jag älskade disneydags och trodde att jag var med i alla vi barn på saltkråkan. När jag väl fick en syster klädde jag ut henne till påskkärring, nöp henne i kinderna för att få trösta henne och visade henne hur man skulle vara som tjej. Hur man målade nagellack, hur man lockade håret och viktigast - hur man lekte med barbie.

Att jag inte är lika lättskrämd, lättgråtande (tåls att tänka på), inte spelar basket och inte samlar på bokmärken längre säger väl sig självt efter 22 år.
Men det jag ville få fram till min fina vän är att vi är tjejer, unga kvinnor.

Jag överanalyserar, jag tänker så långt så det knakar, jag överreagerar, jag är paranoid, jag gråter för något jag ser på f.b, jag vill prata ut, jag vill förklara, jag vill diskutera och jag vill att killar ska förklara med andra ord - (använder för mkt ord!)
Det är inget skumt - det är så vi fungerar. Iaf de och de nära mig.

Men vet ni vad jag tycker? Jag tycker bara det bevisar att min hjärna fungerar jävligt bra!
Vilka killar kan tro sig lösa världens problem, gråta över barnen i afrika, analysera sin väns ex. handlingar, sin egens handlingar, plugga på en tenta och samtidigt måla naglarna? Tror inte dom är alltför många!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

bra skrivet!

2010-02-17 @ 00:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0