Om du vore mer som mig skulle jag gå ner på dig



Nu har jag spenderat några timmar med att läsa om olika etiska teorier och principer. Bland annat dygdetiken.

Tydligen är det så att för att något skall klassas som en dygd måste den ha en last på varsin sida av dygden.
För att tydliggöra kan jag ta ett exempel (om det nu är någon som bryr sig annars kan ni se det som att ni blir mer allmänbildade).

En dygd kan vara att ha självrespekt, en last kan då vara att man är något narccisistiskt lagd eller arrogant och en annan last kan vara att man är underlägsen någon annan. Jaa, stod mycket intressant. Det bästa med hela boken var väl iofs att jag hade den hemma sedan två år tillbaka, och det allra allra bästa? Att jag läst den en gång förut! Lyckan är gjord.


Lämnade två par stövlar och en väska till en skomakare, efter att vi gått igenom allt och vad som skulle göras kolla han på mig, som att han väntade på att jag skulle langa upp mer.

"Inget mer? Herregud kvinna, nu har jag jobb för minst en vecka. Du måste VÅRDA dina grejer!" Jaaa jaaaa..lät ungefär som mor min.

Jag vet inte riktigt hur man vårdar skinnstövlar, antar att jag måste lära mig lite mer grejer. Ja, bara fem dagar kvar till lördag (och 3 till torsdag, hehe).
JAJAMÄNSAN - RÄKNA KAN HON OCKSÅ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0