roligt är förnamnet, kaos är efternamnet



Luna Gallerian - Systembolaget Fredag ca 14,45.

Okänd man - "Hej damen, du får man fråga dig, om man ska ut på discotek här i stan, vart går man då?"
Jag - "Discotek? Hrm ja du, du har ju femfemnoll här borta vid kyrkan, tror att åldersgränsen är 20. Sen har vi the Strip nere vid maren, under mcdonalds"
Okänd man - "Jaha  okej, är det en strippklubb eller?"
Jag - "Haha näeee, det skulle jag inte säga, den heter så. Sen har du ju också hamnmagasinet på andra sidan maren, de är lite högre ålder där, vet inte hur pass väl du känner till stan? "
Okänd man - "Jaa men det ligger väl vid hamnen ungefär? Fast på andra sidan?"
Jag - "Eh..jaa typ..Sen har du torekällberget som ligger upp vid västergård ungefär. Där är det väl 25 års gräns egentligen har jag för mig.."
Okänd man - "Så du kommer alltså inte in där ;)"
Jag - "Hah näee precis jag borde väl inte göra det egentligen.."
Okänd man - "Och du är....21? ;)"
Jag - "22."
Okänd man - "Ahaa, anade ngt sådant, näee tänkte att du såg ut som en tjej som hade koll på partyställen här i stan."
Jag - "Jasså okej.."
*under den här tiden som fördrivits, ca 2 minuter står jag fortfarande och försöker välja ut ett nytt vin, börjar fundera på vad han egentligen vill med det här samtalet...

Okänd man - "Men dom som går ut här i stan..Är det mest singelkillar och singeltjejer eller är det par och sådär?"
*Alltså vad är han ute efter? Någon form av Swingers eller kanske är han gay?
Jag - "Njaa det är väl både och, de flesta går väl ut oavsett tror jag..mer eller mindre"
Okänd man - "Okej okej, och på en skala mellan 1 och 10 - Hur singel är du? ;) ;)"
Jag - "Haha, jag är upptagen."
Okänd man - "Okej, så då skulle du sätta dig själv som 0 då eller är det kanske 1 och uppåt? ;)"
Jag - "Ehm, jag är 0 ja.."
Okänd man - "Okej, ja men då ska jag inte störa mer. Tack för tiden!!"

 

Vänder mig om, ser min syster som står utanför och asgarvar och jag kunde inte hålla mig. Hur ofta blir man uppraggad på systemet av en överviktig 30åring med Linköping University ryggsäck?

Oavsett min ärlighet eller ej så skulle jag aldrig känna mig som ens en etta på singel skalan för honom. Jag är busy - men herregud va roligt det var! Efteråt tog jag den vinflaskan som jag stod närmst.
Fast credit för killar som vågar råstöta på Systemet - hur ofta händer det?

 

Ikväll blir det BUS!



Och jag vill ha sommar och en drama-fri vardag!
En sådan påbörjas idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0