jagmåstebörjaläramigdetakademiskasvenskaspråket



Nyduschad med gårdagens smink långt borta från mitt face med någon gammal flammas hockeymjukisar och en kopp té i handen börjar jag känna mig som något mer liknande en människa.
Gårdagen va kaosartad från början till slut och så kul!

* Födelsedagsbarnet spillde ner sig med sky precis lagom till tuggan.
* Jag och vickan körde en liten avsmitare och lyssnade på trubadur på crazy town.
* En 15 årig kille använde sitt starkaste lim och limmade på ordentligt "jag addar dig på facebook,, okeeej? du ditt nr, får jag det?" - gränsen måste ju dras någonstans?
* Elin blev  skriken i ansiktet av ett ex? Moget, jag va ju tvungen att lägga mig i, slag under bältet - ja tack!
* Alla va så skönt fulla och rullade runt som på små moln!
* Kvällen avslutades med pimptalk med ingen mindre än jacob carl.s.berg bäckman - vilken buisnessgrabb alltså!

När jag hade tagit mig hem i förmiddags möttes jag av en rolig syn. Innanför dörren står Blunder. Första tanken var "HEJ : )" Tills jag började koppla ihop att jag egentligen va hemma hos henne - hur funkade det med hennes ståendes i mitt kök?
Mamma:"Vart har du hållt hus? Vi har ringt dig om och om igen men du svarar ju inte. Jag trodde du skulle sova hos elin sen kommer hon hit och frågar efter dig!?"

Ja, det var komiskt och ja jag har varit omogen och oärlig - jag ska bättra mig.
Så jag va ju tvungen att erkänna tillslut.
Mamma:"Jag bryr mig väl inte vem du är med sålänge jag vet att du inte blivit våldtagen!"
Sen smyger hon in till frida
"vad vet du? Jag tänkte bara luska lite!"

Så nu har jag varit ärlig och ska försöka fortsätta me de, jag är ju ändå 21 (närmar sig en siffra högre).
 
En jävligt härlig kväll och natt skall nu strax tas igen - imorrn är de måndag och jag ska tillbaka till att sticka människor i armen, byta pac.nålar, sätta dropp och dela ut läkemedel.
Som om jag inte kunde få nog av det blev jag jagad av läkemedel i den lilla sömn jag fick inatt
"nexium 2.5 mg, betapred 0,5 mg, ketogan 5mg/ml spädes i 50 ml natriumklorid, sonddränage eller infussionpump?".
Då kan man ju börja fundera på om det står riktigt rätt till i skallen?

Tidig uppgång 04.50 och en lång dag framöver, träna skall vi göra - Om jag ska!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0