slapp,slö och överskattad



De tre orden beskriver egentligen mig bäst just precis nu.
Vinter har kommit tillbaka och tagit ett hårt grepp om mig känner jag. Känner mig typ kvävd.
Det värsta jag vet är snö, jag blir så...äcklad på ngt konstigt sätt.

Låg och läste i min bok igår kväll, eller iaf en stund, det är ju så grymt tråkigt och det allra tristaste med det tråkiga kan ju vara  att boken är på engelska. Ställde klockan på 7.30. Vaknar och ser snöstorm utanför mitt fönster.
Helt plötsligt va en promenad ner till bibblan inte speciellt intressant eller ens lägligt för den delen.
Men se och häpna.  Jag satte mig ner och läste igenom de där tre kapitlena, ja ganska bra iaf. Tillslut blev jag så slut i huvudet att jag la mig för att vila en stund.
När jag vaknade mådde jag pest. Ont i hela kroppen och huvudet kändes som det vägde bra mkt mer än det gör.

Jag hade bestämt mig för att träna idag men vädret har en mkt starkt negativ påverkan och likaså mitt påverkade allmäntillstånd (som man jämt drar till med när lärarna undrar om ngr symptom på sjukdomar, påverkat allmäntillstånd är orginellt).
Så jag tror jag kommer stanna här i min borg, där jag har det mesta jag behöver och kan tänkas vilja ha.
Jag menar jag har ju redan sett Irene Huss: "glasdjävulen" tre gånger sen i fredags, om inte de är bra jobbat så säg vad som är?


Nej det här gör mig kall, hård och självdestruktiv. Ge mig sol, värme och sommar!
Nu orkar jag inte ens smyga mig iväg till solariet.

det som slog mig idag som en blixt från klar himmel var att imorrn är det onsdag, dvs. ungefär halva veckan har gått och sen är det helg igen. Inte för jag har en aning eller ens blekaste idé på vad som komma skall, men helgerna känns alltid lite extra festliga när man är ledig, ja och när man är ledig i veckan känns det ju skönt med helg och alla arbetande är lediga.



här diskuterar jag och blunder ngt för hon lyssnar allvarligt på mig och mina funderingar, eller så snackar jag bara en massa skit som jag kan va bra på ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0