De är definitivt påtagligt





När pms börjar spöka i ådrorna. Jag har inte känt av det på länge, egentligen. Eller så kanske jag har slängt ut det på min omgivining utan att egentligen give a damn, men nu är det påtagligt för t.o.m mig.
Igår fick jag ett kokande utbrott när jag tyckte att pappa körde min bil alldeles för  oförsiktigt!
Låg typ på 5.an inne i stan (inte nog för att de är 30 i stadtrafik liksom?) och sen när började jag egentligen bry mig om det och leka trafikpolis med min pappa? När han just varit chef över det området själv?
Tyckte iaf att han körde som en idiot och hoppade över alla farthinder, hallå, bilen går sönder.

Sen fick jag ett frustrerat utbrott när vi skulle köpa mat åt min syster - hon hade inte bett om pengar så jag kunde få mat - endast så det räckte till henne - jag tolkar det som att hon tycker jag är tjock.
Först säger jag ingenting i bilen, gasar så det sprätter upp grus utmed sidorna och frida försöker väl dra ngt skämt för att lätta på stämmningen.
"hehe oj, va mkt grus"
"mmmmm"

as dålig musik på radio - blev påmind om att det är därför jag aldrig lyssnar på radio annars, de är ju bara skit och reklam. Trycker förbrillt för att hitta ngt okej. Finns inget. Stänger av radion och är typ 2 sekunder från att dra ur hela skiten och slänga ur den genom fönstret.

Så där sitter vi, i tystanden och frida försöker komma på ngt roligt att säga.
Tillslut säger jag att jag är as arg på henne för att hon bara tog pengar till sig, jag är faktiskt hungrig och pappa har faktiskt typ kört sönder min bil plus att jag är frustrerad och för att inte nämna hungrig!!

"men jag tog med mig din plånbok så du kunde köpa du med"
"jaa men ofta jag vill lägga ut pengar på att köpa mat?? näee"
"näee, okej...."

Stannar till vid donken för där ska hon inhandla sin fredagskväll.
"du får gå in själv, jag sitter kvar"
"men ska du inte ha nått?"
"Men NEJ,tror du att jag vill bli tjock frivilligt?? Nej just precis, jag ska inte äta nått alls"
"okeeeej...."
Stänger dörren och kommer tillbaka sen.
"förresten är du inte tjock :) "

Jag lagade makaroner och köttbullar till mig själv på en fredagskväll, vilken måltid va.
Jag lyckas alltid få för mkt makaroner, jag vet liksom inte vad lagom är.
Och sen somnade jag ju som en sten, tills samtalen droppade in vid 02 - 03.
Jag ska bli en bättre människa och stänga av telefonen. Jag ska.

Strax väntar en runda på stan med lepran, skulle ju egentligen gått ner men eftersom jag är rädd för regn (när det inte är i duschen dvs.) kommer jag åka ner och ida gå. Vi ser väl vem som är duktigast då? För att inte tala om bäst för miljön?
ja inte är det jag iaf.
gillar ida's kommentar idag.
"jag behöver inte duscha nu för har köpt torrschampo så de inte märks att mitt hår är fett!! :)"
"okej, va bra för dig ida"

Jag älskar att duscha men tydligen är alla inte som jag, haha.
Vad som händer ikväll är fortf. ett frågetecken.
Jag känner att jag borde gå ut och dansa så jag blir av med min frusterande grundinställning till det mesta just nu, men samtidigt lockar vädret mig till att stanna inne.





Kommentarer
Postat av: Frida

du har haft pms sen i onsdags, faktiskt. bara att du inte märkt det själv, men sörru, det har jag gjort! ;)

2009-03-14 @ 23:07:26
URL: http://missodell.blogg.se/
Postat av: Elin

äre så? bra att du håller koll!

2009-03-15 @ 13:26:04
URL: http://doilooklikeisaledrugs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0