dekadensenkommerblihög



Idag höll jag på att börja gråta, tårarna va nära att rulla över kanten när jag blev instängd i skärholmen.
Ja, ni hörde rätt.
Anledningen va inte för att de stängde affärerna och jag inte kom ut utan berodde helt och hållet på att mitt kort inte funkar längre.
VA FAN!

När man kommer dit får man ju en biljett  som man ska logga ut från när man drar, och då ska man betala.
Så när jag står där, med typ 4 bilar bakom står det "oläsligt kort/ ERROR". Om det är ngt jag hatar är det ordet ERROR.
Stoppar in det igen, vänder på det, upp och ner, höger vänster in och ut, stoppar in biljetten - ERROR.
Kön växer bakom och jag snor fridas kort - "läser av kort.....Oläsligt kort! Ej godkänt"
ERROR.

Jag börjar lipa
"Jag måste ringa pappa"
"Vad ska han göra?"
"Men jag kommer ju inte ut härifrån!! Och jag kan väl inte backa tillbaka upp för backen till garaget!?..eller kan jag?"
BAckar och ska byta fil, kanske funkar i den andra betal appareten??
Hamnar bakom en bil, är på väg att åka fram och försöka igen när frida skriker
"GASA GASA GASAAAAAAAAAAAA! SÅ HINNER VI MED PÅ HANS"

Så jag kom ut tillslut men är inte utstämplad därifrån?
Va händer då?
Jag trodde typ att dom skulle skicka en räkning till mig, men eftersom inget kort är registerat ?

Damp iaf.



Inte nog med det, när jag väl kommer till matilda säger en snäll fotgängare
"ditt backlyse funkar inte, bara så du vet"
"åh tack"
*Tänker: HORA, BEHÖVER JAG DET HÄR?? JAG HAR INTE RÅÅÅD.*
Och sen hennes granne
"Tänkte du verkligen parkera där?"
"Ja det tänkte jag!"
"Mitt i vändplanen? Du kommer ju få böter"
"Jaha?"

Och som pricken över i.et finns inte min kamera, iofs visste jag ju redan de, men fick ju liksom upp hoppet där på polissationen. Men NIET. Jag måste köpa en ny, ibland har jag ju inte huvudet med mig.

Annars har dagen flytit på bra och jag har faktiskt beställt ett nytt kort vilket kan va bra med tanke på föregående incident.
Köpt en massa onödigt på rea har jag också gjort så nu ekar det TOOMT i min plånbok - men det känns bra - är ju som de ska.

Jag är helt slut i huvudet nu och hoppar i säng, imorrn blir det lunchspinning och sen ta tag i lite allvarliga saker . typ som jobbsökande. JUSTE ELIN!

Så som sagt, dekadensen kommer bli hög i helgen.

HEJPA!



Kommentarer
Postat av: Ingolingo

Man betalar inte vid utfarten, utan inne i skärholmen vid utgången står det stora gula betalmaskiner. hehe men hoppas de inte har kamera eller så :) hehe men nu vet du :P puss

2009-07-23 @ 18:35:04
URL: http://ingagonzalez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0