bilkupp personligen mot mig




Jag tror att Gud försöker sända små tecken till mig att jag inte ska ha en bil.
När jag inte gör de dummaste felen, typ backar in i brevlådan, backar in i staket, backar in i en annan bil (i hög hastighet), kör om folk mitt i stan, fastnar över en refug eller stannar mitt i en rondell så kör jag ändå väldigt bra.

Idag var en sånn dag, en bra-bilkörnings-dag. Jag körde enligt lagarna, ngt långsamt dock eftersom genetaleden var så trafikerad (varför tog jag ens den vägen från ica maxi?!).
Hamnar bakom en motorcykel, när man tillslut kommer fram till trafiksignalerna borta vid turingekorset delas först den första filen upp i 2 filer, jag blinkar vänster och byter fil, samtidigt ser jag att motorcykeln som låg framför kommer närmre och närmre min bil och håller på att köra in i sidan, varpå jag tvärbromsar och blinkar vänster ännu engång.
Jag blir irriterad för att han höll på att förstöra den mer!! Han vänder sig om och pekar finger.
ORKA BRY SIG.

Iaf, jag ligger i de vänstra filen innan svängen vid turingekorset, han kommer då upp bakom mig och åker fram, ställer sig bredvid och skriker:
"LÄR DIG KÖRA FÖR I HELVETE!!!!!"
Varpå jag blir så jävla upprörd (eftersom jag faktiskt körde väldigt ordenltigt och förståndigt) och kontrar med:
"DU KANSKE BORDE LÄRA DIG ATT ANVÄNDA BLINKERS ISTÄLLET FÖR ATT PRÄJJA IN EN I SIDAN, ELLER NEJ NI MOTORCYKLISTER KANSKE INTE BEHÖVER DET?!?!"

 Han fortsätter tjaffsa varpå jag drar upp rutan, då får han skit i huvudet el ngt liknande och börjar slå på min fönsterruta, jag blir så upprörd att jag slår tillbaka varpå han vrider bak min sidospegel och drar därifrån.

NU JÄVLAR BRANN DET I MITT HUVUD!
Jag skrek till frida att hon skulle skriva ner reg.numret och körde upp bredvid honom.



OJ va nöjd jag blev då jag gav reg.numret till min far som kollade upp vem den stod skriven på och ringde för att skälla ut personen (bilen står ju då fortf. skriven på min far). Dessvärre var det inte hans motorcykel - kanske man förstår varför han åker som ett SÄR på den.
Men en uppläxning skulle den där idioten - som för övrigt var en gubbe på 60- få.

Det är andra gången under mina år med körkort som gubbar hoppar ur bilen eller åker upp bredvid och tycker sig ha bättre vetande. LÄS EN JÄVLA BOK FÖR FAN OCH ANVÄND BLINKERS.

Därför mår jag så jävla bra nu när lite aggressioner släppt! och imorrn blir det big time party : ) 
Så nu finns det liksom inget som passar bättre än lite nagelmålning, vaxning, noppning av ögonbryn, ansiktsmask och sen en bok i soffan med en kopp té till.
Ibland känns det för jävla bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0