akuten



Igår spenderade jag ungefär halva dagen med att sitta på akuten med min syster och vänta på AT-läkare, magnetröntgen och diverse andra saker. När man sitter i ett väntrum med sjuka människor kan man bli lätt uttråkad.

Det märktes på en funktionsnedsatt man - vi kan kalla honom för martin. Martin satt nog inte ner en enda sekund utan gick runt och pillade på väggarna, läste högt och skrattade för sig själv och med sin personliga assistent.
Tillslut kommer en läkare ut och ropar efter en Martin.
"Martin Andersson, har vi ngn martin andersson här?"
"aaaaa aarrråå de är jaag här här!! HEJ!! :D. Det är jag som är martin och han är min kompis"
Läkaren, martin och den personliga assistenten går iväg, frida och jag skrattar lite för oss själva. Ger lite roliga blickar osv ni vet. Sen blir det tyst en stund och jag säger....

"han kommer säkert ha lunginflammation...." *funderar vidare och trallar på ngn låt*
Frida kollar på mig som om jag sagt att jultomten flög förbi utanför och börjar asgarva, säga vad man vill men man kan ju inte säga att hon tog mina sjuksköterskestudier på allvar direkt.
"alltså va säger du ? haha ofta du vet nått sånt liksom, nu drog ju du bara till med ngt!"
"näee, vet du vad, för dom som är efterblivna..eller jag menar...missanpassade..eller aah, vad heter det? UTVECKLINGSSTÖRDAAA! Yes, aah iaf, dom har ofta lunginflammation"

Än en gång får jag en störd blick, hon börjar garva och säger
"hahaha du är ju helt förvrängd i huvudet, utvecklingsstörd heter det ja och ofta alla dom har samma problem??"

Senare mötte vi honom även upp på röngen varpå frida tillrätta visade mig - min kommentar.
"Man kan röntga lunginflammation också!! Det syns på bild!!!"

Ja ja, vem kan säga att det va tråkigt på akuten?




Kommer passa som handen i en handske! KAATJIIING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0