Are you calling me darling?Are you calling me bird?



Efter en hektisk dag på jobbet (hektisk va i de lätta ordvalet) sitter jag ner och är mätt. Proppmätt.
Sådär mätt så jag bara vill spricka!!

Bestämde mig för att dippa grönsaker. Aah, grönsaker, de är mumsigt tänker jag.
Typ blomkål, gurka, paprika och lite morötter?
Aah de blir gott.
Så står man vid dippen, 5 min innan stängning.

"Ska jag köpa chips? Bara en, varför finns de inte små påsar? Nej jag ska inte köpa chips, jag håller mig. de funkar. Fast iofs så får jag inte äta på donken, så chips nån gång ibland (jag åt ändå inga chips igår fast dom bjöd!).aah kanske nångång ibland. Less fat? AAah men de tar vi, kör på."

Lite ångest får man ju eftersom de snart är sommar (okej, jag vet att de är januari) men jag vill kunna hålla mig bara för att!
Har ju slappat till mig ordentligt här runt och efter jul me mat och en jävla massa sprit.
Nu ska de bli ordning och reda!
Så fastnade jag framför "Och han älskade dom alla".
Visste att jag hade sett den förut och visst hade jag rätt!
Världens läskigaste film, men läskig på ett sånt där bra sätt ni vet spänning och ont i magen konstant för att de är så läskigt!
Tänkte att de va lika bra att kolla på en läskig film eftersom jag ändå har mardrömmar 24/7 så shit the same.
De återstår att se hur bra man sover inatt.






Men för att sammanfatta helgen.
Fredag blev de tillslut utgång, trots allt, 550.
Hade riktigt roligt och förjävla ont i fötterna påvägen hem.
Men de vare värt.
Rådissa kebaben och fick skjuts.
Jag älskar skjuts.
Förut när jag va ung (läs Ung) hade jag en förmåga att jämt bli kär, besatt, kåt på/i killar med bil och körkort.
Kanske va för att just då hade inte så många de i min bekantskapskrets.
Tur att fler har de nu.

Iaf.
roligaste måste väl vart niklas och tobias kommentarer om hur dryg jag blivit på sistone.
"Jaa du liksom hälsar inte ens, men ajaa är de så de är så visst, då kör vi på de"
ha ha, hur många ggr har jag fått den kommentaren de senaste månaderna?
Har tappat räkningen, Jösses.
Och annars var de helt klart när jag fick tupp juck i huvet och klädde av mig hemma hos inga, sen hade vi hopp tävling i sängen halvnakna.



Lördagen bestod av jobb, 13-18.
För att sen ta sig vidare till nästa spektakel kusin vitamin.
Amandypandy 19 årskalas.
Jag kom i tid (typ) och hann göra mig klar på mindre än en timme!
Matilda va mäktigt imponerad.
God mat, jag va as hungrig och åt som ett vrak.
Satt liksom på jobbet och fantiserade om falukorvar(läs korv Inga, koorv inget annat), kyckling, majskolvar, yoghurt, avocado, skagenröra, räkor, makaroner med ketchup, kycklingröra och baguette, pizza, kebab, aah you name it.
Jag tog 2 port. och smakade båda tårtorna!
Sen skrek jag till abba låtar och nånstans påvägen drog vi oss ner mot stan.
Det blev olles och alldeles lagom :)
Ja, för mig, kanske inte för amanda, men så länge man mår bra och har kul så är de bara köra på!
Ja enligt mig.

kebab sen med annie och marre.
Kommer en fram en kille till mig och annie.
Va kan han ha vart?
Skulle säga inte äldre än 18, men anyway, kanske 19?
"Tjena tjejer! va ska ni göra sen?"

jag kollar upp på honom som om han hade pesten eller hade släppt sig och det luktade ruttet.

"Gå hem och sova antagligen!"
"Ahaa, men ni vill inte me på efterfest då ;)"
Det tar typ en hundradels sekund men det känns som en timme när jag funderar på om de är värt att svara på hans fråga, vem tror han att han är, vem är han? Varför står han här. Jag vill liksom inte ens ge honom ngr ord.
Behövde inte fundera så länge innan annie säger.
"Vi skulle hellre döö"
"aahaa ah okej, de låter ju trist, men hej"
"aah verkligen, hej dåå!"

Så slapp vi honom.
Sov som en stock inatt och vaknade för att än igen stressa till jobbet som en igel.
Skrev ett nattligt inlägg igår också, utan spec. mkt alkohol i blodet så allt som är nerklottrat är 100 %.
Jag pallar inte mer.
Ibland får jag en bild i mitt huvud av att mitt huvud bara börjar snurra runt för att sedan explodera när jag inte orkar mer.
När jag tappar fotfästet och får damp kort sagt.
Jag ville skrika, jag ville stammpa, slå och spotta.
Samtidigt lite på mig själv för att jag är en mes ibland, och mesar passar inte in här.
Nya tag!



They call me hell
They call me Stacy
They call me her
They call me Jane

That's  not my name
That's not my name
That's not my name
That's not my name






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0