Vad är du för något?




Okej nu är det så här va, i och med min anställning på ica (sen års åår tillbaka) så kan man ibland, när man får tillfället i akt att sitta i kassan bli en liten del uttråkad. Det börjar med saker som att man inte hör va kunden säger.
Eller att kunden får svar som:
"Näee vi har inte det!"
"Har ni inga kundvagnar? Men jag såg ju flera i affären med sånna"

Ja eller att man istället för den vanliga "vad det bra så?"
kör en nyare variant(när man antagligen börjar tycka att nu räcker de väl ändå?)
" Va de bättre så?"

Aah ni förstår ungefär på vilken nivå jag menar att man är. Den där när man lipar åt alla barn som säger hej till en eller bara försker ge dom sin mest argaste elak blick.


När jag befinner mig på den nivån börjar jag ibland fantisera om hur kunderna skulle se ut som varor.
Alltså i grunden är det ju som så (jag nämde i ett föregående inlägg) att det man handlar i en affär säger väldigt mkt om sig själv som person, om man tänker efter ordentligt (och det har man all tid i världen att göra när man sitter i kassan, tro mig!).

En tant som köper en hel massa färdiga felix rätter brukar väldigt ofta även slänga upp en par packet med typ röda right mjuk pack ciggaretter. Jag kan då föreställa mig henne, sitta på en stol hemma, äta sin frusna biff med klyftpotits och bea och röka 4 paket ciggaretter.

Eller så ser hon ut som ett paket ciggaretter!! Och låter som minst ett också.

Sen kom det en halvknubbig överviktig (överviktig eller knubbig?) pappa, slängde upp rostbiff, potatiskroketter, bea, cola och sen kom dom....cheezballs, de slog mig.
Han såg verkligen ut som en cheezball. Helt plötsligt blev den där stunden i kassan riktigt rolig.


Förutom när de kom fram ett par som bara köpte kålrot och palsternacka.
Hur roligt kan det vara att se ut som en kålrot och en palsternacka?

Om jag va en vara skulle jag just va ett hårspray, en babybel ost eller antagligen en tuggummi påse, men det är inte heller speciellt roande.


ja ni ser ju själva..

Däremot de som köper lax, och då menar jag inte laxfilé utan en hel jävla lax med huvud och allt!
Fenor
you name it, stinker äckel, men kul.

Ja, ni har jag bevisatt ännu en gång hur otroligt lätt road jag är så därför ska jag ställa mig i duschen.
 I och med att det också är ett utav mina intressen, sen att man blir renare på köpet...
ja det är ju bara att lee mot världen så ler världen mot dig.

Om Blunder vore en vara skulle hon nog vara en liten mango!!
Ni vet en sån där färggrann, underbart söt liten frukt!!
Den ser alltid så glad ut på ngt säätt, ja de passar Elin Ö
.




Om Ida skulle va en vara skulle hon va en maträtt, helst lasagne, antagligen för att det är ruskigt gott och för att huvudingredienserna i den rätten brukar många i hennes familj ofta handla, eller så skulle hon va ett helt paket med proscioutto skinka, dels för att dom också är underbara och dels för att det är KÖTT.





Nej skärpning, nu drar jag till duschen!

Muchos love.


(p.s bilderna är snodde lite överallt ifrån. d.s)



Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vill också va en matvara:( gör mig till en matvara!!!

2009-02-18 @ 18:50:33
URL: http://missodell.blogg.se/
Postat av: emmy

"lite överallt" dvs mig haha ;) puss

2009-02-18 @ 18:59:52
URL: http://ridethestorm.webblogg.se/
Postat av: Elin

Emmy:skulle kunna va, skulle kunna va ;)

2009-02-18 @ 19:56:07
URL: http://doilooklikeisaledrugs.blogg.se/
Postat av: Clara

Jag frågade en kund: "Var det bäst så?" Aaah haha det är sant, sen började jag skratta för mig själv. Han fattade noll.

2009-02-19 @ 00:56:05
Postat av: Elin

Clara: haha den va klockren! man blir ju så trög i huvudet efter en stund i kassan!

2009-02-19 @ 12:52:50
URL: http://doilooklikeisaledrugs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0