Transfetter



Min mamma är en expert på att tjata, börjar på allvar undra ifall hon har en magisterexamen i tjat. Lär ju ha funnits på hennes tid.
Plus det att hon haft influensa i en vecka och alltså inte kunnat säga till så mkt (tjatat mindre dvs.).
Men idag, när jag och frida hade köpt chips och dip fick hon ett utbrott.

"Ska ni äta chips? Igen??"
"Japp, verkar inte bättre"
"Elin vet du hur mkt transfetter de är i det där?! Vet du ens va transfetter är?"
"Ja sånt som man får cancer av va?"
"Ja delvis, men de är så onödigt, detta åkande och äta chips, näee elin,"
"MEN MAN FÅR CANCER AV ALLT!! OCH OM DE KOMMER EN SÅN DAG NÄR MAN FÅR DE SÅ VET JAG IAF ATT JAG ÅT DE DÄR CHIPSEN NÄR JAG VA BAKIS SOM VA GRYMT GODA! LÄMNA MIG IFRED"

Hon får mig att betee mig som en omogen 16.åring igen. Bajs.
Ja säger då de, som om man inte hade nog me problem.
Men jag kommer avnjuta dom iaf, för idag är en slö dag.
Inte bara allmänt slö utan slö och trögtänkt.
Jag kravlade mig upp ur vad som kändes som en dvala, vin-dvala bör tilläggas och satte mig för att plugga.
Jag läste men förstod ingenting, min hjärna har tagit semester idag och allt jag kan säga är att jag tror den behövde vila.

Återkommer senare med uppdatering om den gårdagen, den förrädiska natten.
Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0