de vissteeru inte va




En anafylaktisk reaktion är en livshotande överkänslighetsreaktion som påverkar flera organ i kroppen. Om du får blodtrycksfall och börjar förlora medvetandet har du en anafylaktisk chock eller allergichock.

Snabbt insatt behandling är viktig och adrenalin är förstahandsmedicin. Allergiker som riskerar att få en allergichock bör vara utrustade med en adrenalinpenna för egeninjektion.

Vanliga orsaker till anafylaktisk chock

Image
  • Mat som t.ex. jordnötter, hasselnötter, paranötter, valnötter, sesamfrö, fisk, skaldjur, mejeriprodukter och ägg

  • Bi- och getingstick

  • Latex

  • Penicillin eller vissa andra läkemedel




Kunde inte ha sammanfattat de bättre själv!
vem behöver böcker när allt står på medeca.se?
Uppenbarligen jag.

Jag är inte helt avskuren från omgivningen, bara lite.
Fram tills på fredag finns jag nergrävd i sånna där saker.
Dagar som idag önskar jag verkligen att jag inte pluggade.
Nu skulle de va underbart att ha ett vanligt jobb
och på så sätt slippa tenta-ångest!!!

Så därför ska jag krypa ner i sängen nu, måste orka läsa om olika typer
av mediciner och prover imorrn.
Som om man lär sig alla PLK, pH, bsdsdfdfhr8gf25gf75as8d4a65s8r7fsedbgjfsdnhsdfhfsn?!
NÄE, trodde inte de.

Jag dampar ur.


Och om jag skulle va en vara idag skulle jag nog va en röd tampong eller en choklad bit.

BAJS.

det är ett bra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0