Ärr på röven




Jag har liksom ett ärr på röven, ganska långt ner på röven som inte alla kan eller får se!
Det kom till i slutet av sommaren efter en onsdagsutgång när jag och clara hade köpt varsin frenchaa.
Satte oss på nån mur och jag trodde jag satte mig på en geting.
"AAAAAAAAAAAAJJJ!!!"
 jag skek och hoppade runt på ett ben, clara trodde att jag var dum i huvudet och irriterades nog en aning av mitt viftande med armarna(och frenchen)
Jag va helt 100 på att jag bränt mig tills jag såg hålet i mina chinos. Mitt där, på rumpen stumpen va de ett hål, ett svart hål, och under hålet var det ett stort köttigt sår. Jag hade satt mig på någons glödande cigg!! Ofta man låter ciggen ligga där och ryka liksom?! WTF? Iaf, såret blev en blåsa, som jag spräckte såklart och de va nog inte förens ngra dagar sen som jag såg att jag hade ett ärr! En brännskada!!
En brännskada på röven, så nu vet ni va ni ska titta efter, haha.






Kan ju börja me gårdagen som sammanfattas i några få korta ord:
 "Min finansiella kris".
Ja.
Jag och Trine begav oss till huvudstaden för att leta utklädnader.
Varför vi började i fel ände med smink och accessoarer utan minsta aning till kläder är en väldigt bra fråga!
Iaf till Trine som köpte typ 4 (kändes som 24) gröna kajalpennor som hon inte kunde lämna tillbaka.
"Hygienfråga"
MEN, vi har bra hygien, okej?!

Jag hittade lite titt som tätt, lite alltför mkt titt som tätt.
Kortet glödde.
 Kunde se röken liksom.....
ett par spets tights (?)
en spetströja
en jacka
ett par lack tights

3 par känstrumpor
rakhyvlar och diverse hm "skit"
mitt make up store smink

ett totalt onödigt linne för 500 spänn

aah ni fattar de där räcker väl liksom?
De enda som jag faktiskt va i stort behov av var ju ett rutigt kollegeblock som jag köpte för 19,90 :-

Jag drabbades av ångest.
Trine hade bara massa smink
och jag hade bara massa skit.
Bara en massa pengar som jag lagt i fina påsar typ.
Trine började bli otålig och va beredd på att köpa en rööd spets och fluff kjol, typ tyll kjol ni vet?
Hon tänkte satsa på att va en ros.
På halloween?
Jag tyckte typ vi blev trakasserade när vi gick in i en underklädesaffär med en manlig expedit.
"Säg till om ni vill ha hjälp med ngt, storlekar, eller bara allmänna tips".
OKEJ.
Fråga va vi skulle va utklädda till om vi ville komma på tjejkvällar och vilka storlekar typ,. va?! näee.
Sen hamnade vi på Pistill.
Om jag inte redan då hade gjort av med, gud vet hur mkt (jag vet, tänker inte nämna) hade jag lätt köpt en hel del där.
Dom där erotiska böckerna exv.!
Tips till ngn som vill ge mig en present;)
Visste ni förresten att det finns ett medel som heter "like a virgin" som gör att slidan dras ihop och blir tajtare?

Jag blev kär i en liten anka, en vibrator alltså. SYND att jag hade gjort av med alla pengar, iaf nästan alla.


Söt visst

Jag höll på att dö av mina skor så åkte hem och pluggade. Blev jag färdig? NEJ. Det saknas typ 200 ord. (som om jag egentligen vet hur mkt 200 ord är?) men typ en halv sida. Jag som trodde jag hade fått ihop jätte mkt, men har ju inte mkt kvar nu.



Idag började bra, tills jag satte mig på tåget som tog typ 50 min längre än va de skulle gjort. Iofs spelade de inte så stor roll, jag hann läsa hela cosmo som jag fick gratis igår(vi gillar gratis!!) flera ggr och de brukar jag annars inte ha tid med.
Sen hade vi genomgång på kursen, tror den heter.....mångkulturella möten..ngting.
Har iaf köpt en bok idag och lånat en annan, i nyken! va tvungen att åka ända dit för att få tag på den, men skit samma.
Har lämnat tillbaka en del av grejerna jag köpte också och på torsdag måste jag till skärholmen och lämna tillbaka resten.
Försöker få min ekonomi på fötter igen.

I och med att det tydligen va ngt fel på min bil, kom det fam idag på services. Någonting med bromsrören? :S
Det här är en anledning till varför jag inte ville köpa en bil först.
Fick panik.
Jag har inga undanlagda pengar till bilproblem. Jag hade inte ens tänkt på att man kunde få det?
Ja jag vet, men jag är tjej, jag förstår mig inte på sånt där om den inte låter konstigt!
Men papi sa att dom kunde hjälpa mig, vilket jag tackar och bugar för!

Inte nog med att ekonomin suger så skulle mitt dygn behöva ha minst 36timmar.
Hur mkt jag stressar och ringer hinner jag inte ens med hälften av alla grejer som jag vill hinna med.
Som idag.
Skulle plugga massa läkemedelsberäkning, jag ligger på typ s.11 och jag orkar inte, jag somnar ju vid varje tal.
Ville hinna sola, men nej hann inte
Vill hinna läsa färdigt den där boken på en kväll, men nej.
Vill hinna fixa mitt löshår, juste som jag köpte igår också!!
Super fint blir det, om jag hinner fixa färdigt det bara!!?
När ska jag hinna??



Imorrn ska jag ha föreläsningar i västerås hela dagen vilket betyder att jag måste ta 06.46 tåget till etuna och sen byta tåg.
Kommer komma hem runt 18 kanske, kan man åka i pjamas?
Jag vill.
Förstår inte hur jag ska orka.
Men jag gör de.
Sen är de ledigt men måste PLUGGA som ett as.
Iaf fram tills lördag för nu har jag klirrat biljetter!



Och jag varken hinner, orkar eller vill lägga ner energi på ngt så patetiskt och pinsamt. Jag fattar typ inte vart de gick fel i huvudet?

Jag tackar och bugar till Inga som läser mig som en bok.
jag är arg på mig själv ibland, för de är jag som gör mina val, ingen annan än jag.
Även när jag tror att jag go with the flow så väljer man ju iaf.
På ngt sätt.

Än en gång känner jag mig för bra för skit.
Är jag för lättläst nu kanske, mia törnbloms böcker funkar tydligen jävligt bra! haha.


Men till och med jag.
 När jag läste Myrran's sms idag som gjorde mig glad, blev jag nästan rörd, dvs. jag fick nästan en tår i ögat.
Nu är det ungefär exakt 1 år och 10 månader sen du dog.
Och varje gång jag får en tår i ögat p.g.a ngt annat tänker jag på dig, som om jag vill ge mig själv en anledning till att gråta
eftersom att mina vardagliga små problem inte spelar ngn större roll i det stora hela.
Du är fortf. saknad och en stor del av mig är fortf. borta.
Då kan inte ens jag hålla tårarna tillbaka.






Kommentarer
Postat av: Forsmark

Faaaan va mycke text!

Är as trött och de kliar under ögonen, så har man fått kämpa sig igenom texten. Jag klarade det i varje fall. Sov gott

2008-10-28 @ 22:08:13
URL: http://emfo.blogg.se/
Postat av: Trine

Elin pelin, dra me tupén (löshåret) till inga på tors om vi kör skräckis så kan jag hjälpa. Kul o ha ngt o pilla me o jag har ändå inget liv.. hahaha pussi

2008-10-28 @ 22:45:29
URL: http://trinepalmer.blogg.se/
Postat av: Elin

Emma: Du klarade de! ja va ju tvungen att uppdatera allt ju! cred. till dig!

Trine: Jag drar me tupén imorrn så får du hjälpa mig! för jag behöver hjääälp! kiss!

2008-10-29 @ 22:14:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0