Seriously true



Det är som en eld som brinner inom mig, en låga, en värme som flammar. Inte längre ngt som gnager, utan bara ngt som ligger där under ytan och nästan puttrar. En känsla, en värme, en sommar.






Ju äldre vi blir desto kräsnare blir vi. Ett riktigt påstående? Kom på mig själv med att (för en gångs skull) handla relativt moget. "Förr i tiden" (ca 4-5 år sedan) gjorde jag allt på måfå, jag handlade impulsivt utan att ha en enda tanke på morgondagen. Ingen dag var det andra lik och alltid fanns det ngt, el någon/-ra. Jag levde livet och sket i allt annat. Det var underbart och precis så som man lever (bör leva?) som tonåring.

Sen händer ngt. Jag tänkte är det ungefär som karuseller? Ni vet, när man är liten så åker man allt, helst de läskigaste karusellerna och helst flera flera ggr för att testa en och se hur mkt man klarar. Sen nån gång efter så försvinner det där. Helt plötsligt vet man om att man sitter 80 m upp i luften och att om ngt går fel så kan det gå riktigt fel. Man vill inte utmana ödet, man går den tryggare vägen till mötes. Tråkigt, trist, moget?
När händer det här egentligen?

Kanske blir man alltmer försiktig, eftertänksam, "tänker först och handlar sen"-osv med åldern. Tråkigt är det, men samtidigt så beror det nog en del på erfarenheter, man lär sig av sina misstag och vet hur man ska undgå från att göra om dom om och om igen.

Men trots det så finns det stunder, oftast på lördagar, eller fredagar för den delen, när förnuftet, samvetet och handlandet flygt ut genom fönstret. Och vid dessa tillfällen njuter jag fullt ut.

Det är då som värmen är som närmst ytan och allt är rosa och skönt.




Manligt sällkap, så kallas det ju. Idag spenderade jag dagen på stranden, skönt var det tills det kom världens största moln. Sen blev det donken som de bakisar vi var, fast ändå va det en skön dag idag.
Riktigt härligt.

Me: "Den här dagen är spec. känns inte som att den har börjat riktigt. Utan bara att lördagen har fortsatt"
Sara: "Så det blev morron och eftermiddag igen och ändå är det lördag?"
Me: "Ja, precis, någonting åt det hållet."


Den som har mkt gapar ofta............. Mhm, där fick ni ngt att klura lite på va!




Imorrn är det jobb, likaså de flesta dagarna av veckan, min sista vecka, Sen är det semester 3 veckor till innan man kommer tillbaka till skolbänken. Skönt, och planer finns för veckan, och dessa kommer innefatta en hel del vin!  :)



Så godnatt och dröm sött. Och glöm inte att man inte ska kasta glas i ett stenhus! Det blir dyrt.











p.s din hud mot min d.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0