jagfördrivertiden



Svensk sommar, nåja. Jag skippade träningen, att gå ner på stan i ösregn va inte riktigt så lockande som jag trodde det skulle va. Så istället blir det en förhoppnings om en regnbåge måntro.

Nu är en sak säkrare än någonsin, Marbella blir det innan sommaren är slut, för ett regnigt sverige är inte spec. attraherande. Dessvärre.

Regn har en deppig effekt, antingen deppig eller fräsch.
Om man är på dåligt humör och så börjar det regna, då vill man ju bara helst av allt gosa in sig i en filt, med en kopp och sätta på en snyft film och tycka ännu mer synd om sig själv. Eller så är man inte riktigt lika manodeprisiv och man känner den där fräscha doften när man går utanför dörren. Ni vet, regn doften. Sommarregns känslan. Det får mig att tänka på dig, när du lånade ett paraply efter våran sista kväll tillsammans innan jag skulle på semester(räknat till ex.antal år sedan) och du sprang upp vid min infart med det randiga paraplyt i handen. Alltid med ett leende på läpparna, numera. Det är sådana minnen man ska ha kvar, dom som får en att le och ännu en gång känna ett lyckorus när man går utanför dörren efter åska och blixtrar! :)




nu är det dusch och uppfräschning, sen bio som sagt.

Men nu får det faktiskt sluta regna, jag behöver get laid candy.  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0